هیئت فرهنگی مذهبی انصار المهدی (عج) فولادشهر

.......به امید ظهور امام زمان (عج) که صد البته بسیار نزدیک است......

هیئت فرهنگی مذهبی انصار المهدی (عج) فولادشهر

.......به امید ظهور امام زمان (عج) که صد البته بسیار نزدیک است......

هیئت فرهنگی مذهبی انصار المهدی (عج) فولادشهر
بسم الله الرحمن الرحیم
از آن جایی که اهمیت و تاثیر فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست لذا "هیئت انصار المهدی (عج) فولادشهر" نیز بر آن شده تا با ایجاد راه های ارتباطی سبب نشر هر چه بهتر سیره اهل بیت (س) شود. لذا از عزیزانی که تمایل به دریافت تولیدات "هیئت انصارالمهدی(عج)" تقاضا میشود پس از بروز رسانی نرم افزار تلگرام خود عبارت:

https://telegram.me/ansaralmahdii_blog_ir

را جست و جو نموده و ما را همراهی نمایند.
التماس دعا

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ب.ظ

ماه رمضان چه بخوریم که در زمان روزه کم نیاوریم

متخصصان تغذیه همواره توصیه می کنند که باید افراد با دقت زیاد وارد روزه شده و از آن خارج شوند. برای آنکه روزه داری بتواند در رشد سلامتتان موثر باشد، چند نکته تغذیه ای را بیشتر مورد توجه قرار دهید:

در روزهای اول بهتر است از غذاهای سنگین که حاوی گوشت و لبنیات هستند کمتر استفاده کرده و بیشتر از غلات و خشکبار استفاده کنید. در ضمن اگر قصد دارید از فردا روزه بگیرید بهتر است در وعده شام از غذاهای سهل الهضمی نظیر انواع سالاد و سوپ های سبک به همراه انواع میوه ها استفاده کنید و توصیه می شود که وعده های غذایی از سبک به سنگین میل شود.

پیاده روی در سطح صاف و آرام می تواند احساس خستگی که در طول روزه داری به افراد دست می دهد را بر طرف نماید. دکتر مظهری در این رابطه می گوید: عدم تحرک در این دوران از عوامل بروز اضافه وزن است و در خانم ها موجبات پوکی استخوان فراهم شود به این دلیل داشتن تحرک متوسط مانند پیاده روی بعد از افطار و شام می تواند بسیار مفید باشد.

پس از باز کردن روزه نیز بهتر است از غذاهای کامل و تازه استفاده شود و باید از پرخوری جدا دوری کرد. بهتر است در ساعاتی که اجازه غذا خوردن وجود دارد به جای آب خالی از نوشیدنی هایی نظیر انواع چای های گیاهی استفاده کنید. چای بابونه و چای نعناع به منظور آرامش اعصاب و جلوگیری از سوءهاضمه، تهوع و نفخ توصیه می شود.

مصرف میوه هایی نظیر هندوانه، سیب و لیمو در این دوران بسیار مفید است. به علاوه، مصرف سبزیجاتی نظیر هویج و کلم نیز در وعده های غذایی بسیار توصیه شده است.

در هنگام باز کردن روزه بهتر است از خرما  یا آب ولرم استفاده کنید. از آنجا که روزه در ساعات پایانی موجب افت قند خون می شود، باز کردن روزه یک منبع قندی در کنار پروتئین نظیر شیر با خرما  یا شیر با عسل بسیار توصیه می شود.

از آنجایی که مصرف منابع غذایی پروتئینی مانع بروز افت قند در طول روز می شود، مصرف شیر، تخم مرغ، انواع گوشت سفید (مرغ و ماهی ) در کنار سبزیجات و میوه های تازه بسیار موثر است.

مصرف آب لیمو موجب کاهش خشکی دهان و طعم بد آن در طول روزه داری می شود.در ضمن به دلیل مدر بودن مواد غذایی کافئین دار توصیه می شود در سحر از آنها به هیچ عنوان استفاده نشود.

هرگز وعده سحری را حذف نکنید زیرا یک وعده ای کردن غذا خوردن عوارضی نظیر افت قند خون، فشار خون، تهوع و اختلالات گوارشی را به همراه دارد. به این دلیل توصیه می شود که حتما سحری و افطار و با کمی فاصله شام میل شود و میوه ها و مغزها در فاصله افطار تا سحر به مصرف برسد.

توصیه می شود از سبزیجات تازه یا بخار پز شده بیشتر در وعده سحری استفاده شود تا احساس عطش در طول روزه بروز نکند. به علاوه، باید از خوردن آب سرد نیز دوری کرد زیرا عطش را نه تنها کم نکرده بلکه افزایش می دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی